23 april 2013.... 2013-04-23

Nu va de ett tag sen jag uppdaterade bloggen.
Men appen på telefonen har varit helt ur funktion.
Å jag sitter inte så väldigt mycket vid datorn.
Sen har jag faktiskt inte haft så mycket att berätta.
 
Jag bor hemma igen, tog i princip de sista i lägenheten igår.
Ehmilie min stjärna hjälpte mig, som alla andra gånger.
Tur de är lite driv i henne annars hade jag inte varit klar än ;)
Jag är så dryg med att ta tag i saker som inte är roliga.
 
Jag har skaffat gymkort här i Mönsterås nu. 
Ingen mening o ha i Oskarshamn längre ju när jag inte bor där längre.
Skulle kört igång igår men har blivit dunderförkyld. Typiskt!
Jag hostar hela tiden, näsan slutar inte rinna o febern kommer o går.
Smittat båda mina systrar också, bra där Malle!
 
Min lilla bebisLukas börjar äntligen bli sig själv igen.
Han har varit sjuk o gått på massa penicillin.
 
De började i torsdagsnatt, jag vaknade av att han kräktes som en tok.
Sen hade han bajsat inne, vilket han ALDRIG gjort mer än när han va valp.
Han va jättelös i magen o man såg i ögonen att han mådde pesten alltså.
Så fredagmorgonen tog syrran honom medans jag åkte till jobbet.
Sen ringde jag veterinären o förklarade hur läget såg ut.
Å hon tyckte vi skulle åka in med honom bara för å se så de inte va något allvarligt.
Tur vi åkte in kan jag ju säga han hade en tarminfektion.
Lätt hänt med valpar eftersom dom äter allt som är ute typ.
Peppar peppar så äter han inte andra hundars skit som jag vet många andra hundar gör.
Så dom röntgade honom, tog blodprov o massa andra tester.
Så han fick en medicin man ska ge han i munnen, som pasta.
Den kuren har han avslutat o han har varit SÅ duktig. 
Sen går han fortfarande på ett annat penicillin som ska stabilisera tarmfloran.
Men han äter dietfoder, specialfoder, inte för att han är tjock utan för o gå ordning på magen.
Så den säcken ska han äta tills den är slut, även att han är återställd i dagsläget.
Just bara så man är säker o att de inte kommer tillbaka.
Får fortfarande inte promenera honom långt, utan de blir mest småsvängar.
Å första veckan fick han inte träffa andra djur heller, för smittorisken.
Men nu är de ingen fara o de känns skönt i min själ.
 
Ska fixa med lite papper idag också som jag ska skicka in till försäkringsbolaget.
Så jag får tillbaka cashen som gick åt på veterinärsbesöket. 
 
Så ligger de till :) 
Nu ska jag äta lite frukost sen fixa med papper.
Sen blir de att åka hem till syrran som är sjuk o umgås lite.
Sen blir de en vända in till lägenheten o städa de sista.
Sen är de besiktning på torsdag o sen blir de jobb vid 15:12.
Får se om jag står ut hela kvällen, men de ska nog inte vara några problem..
 
PUSS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback