Såga såga.... 2012-09-02

Jag har hållt på med gardinerna idag som jag köpte igår.
Vita hissgardiner med en text på, som jag ska ha i köket.
Så håller på o sågar i stänger som jag ska fästa i gardinen.
 
Bilder på allt kommer senare, före- och efter :-)
 
Lagt upp massa saker på "Köp- och sälj" idag o nästan fått allt sålt.
Träffat människor hit o dit idag å kirrat in lite cash, de är fint :-) 
 
Gjort lite mat idag med, SKINKGRATÄNG MED BACON.
Mina recept va tydligen uppskattade, så slänger upp ett på gratängen.
 
10 st potatis
1 gul lök
180 g rökt skinka (finns färdigstrimlad o köpa)
1 paket bacon
1 dl vispgrädde
2.5 dl mjölk
1/2 tsk svartpeppar
1,5 tsk timjan.
 
Sätt ugnen på 225 grader. Skala löken och strimla den.
Strimla bacon och stek de med löken och skinkan.
Skala potatis och strimla de.
Lägg den strimlade potatisen i en ugnsform.
Lägg sedan bacon/lök/skinka-blandningen över.
Koka sedan upp grädde och mjölk med timjan och svartpeppar.
Häll blandningen över potatisen o de i formen.
In i ugnen i ca 30 minuter, sen klart att äta :-)
 
PUSS!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback