12 oktober 2012.... 2012-10-12

Bytte skift med en på jobbet.
Så jobbade kväll, vilket va skönt.
Med tanke på migränen å de igår.
Dom på jobbet är oroliga för mig.
Är rädda jag ska gå in i väggen.

Efter jobbet så väntade Sara utanför mig.
Hon hade ringt å beställt mat.
Så vi åkte å hämtade :)
Hon pizza å jag en kebabrulle.
Sen åkte vi faktiskt å hyrde film.
Va inte igår direkt men de va mys.
Drog hem till henne, käkade å så.

Nu är jag hemma. Fixar lite med tvätten.
Va nere i tvättstugan förut.
Så imorgon blir de jobb 7-10, sen tvätt.
Sen GYMMET. Ska köra mkt kondis nu.
Å bara lite styrka. Måste få ordning på den.

Sen idag på jobbet va de en som sa till mig "Vad har du gjort Malin?"
Jag tittade fundersamt på han å frågade han vad han menade.
"Ja du har gått ner massor i vikt. Du är så smal. Varför?"
Visste inte riktigt vad jag skulle säga.
Tränat? Sa jag.
"Ja Malin. Du förut va kurvig. Nu är du, som ni svenskar säger, spinkig. Ät mat Malin, mat!!!"
Å han är inte den första.
Men som jag å en på jobbet pratade om.
Visst, jag har gått ner, de vet jag å de syns.
Men de är ju inte överdrivet.
Inte så jag ser sjuk ut.
De vet jag mycket väl.

Aja. Ska fortsätta läsa i min bok:)
Den om hundisen som komma skall.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback