10 oktober 2012.... 2012-10-10

Hämtade upp Angelica innan jobbet idag.
Dra åt helvete så KALLT de är vid typ ... 06:00 på morgonen.
Vänt bort termometern i köket för jag vill inte se graderna ute.
 
Jobbade till 15:12 idag iallafall, vart en händelserik dag.
Mycket skratt o tokigheter, helt sinnes.
Råkade ladda en megasmäll med min vattenflaska.
Rätt i Ingos ansikte, PANG sa de, jag å min klumpighet.
 
Hem o byta kläder, tanka bilen sen blev de jobb igen.
Dom ringde från Bemanningen idag, så fick en K-tur.
Vilket innebär 16:00 - 21:00 hos mina skrynkliga vänner.
Varit hemgång idag så va 5 av 8 boende kvar.
Varit en väldigt lugn kväll, så vi har städat hela avdelningen.
 
Sen ångesten som fylldes i hela min lägenhet när jag upptäckte jag glömt en nyckel.
Byxorna slet jag av mig när jag skulle hoppa in under duntäcket, o ur fickan hoppar en medicinnyckel.
Så de va bara o hoppa i mjukiskläderna, ringa jobbet o lämna tillbaka nyckeln.
Hade inte pallat o styra med de imorgon innan kl 7 ändå, wäääääk...
 
Fixat en ny tid till mitt hår, nästa vecka åker detta rassel ur.
Å de sätts i nytt fint hår, å denna gången billigare, som klippt o skuret.
 
Imorgon är de torsdag, å då blir de jobb till 14:12, sen fackmöte vid 14:30 till typ 16:30.
Efter mitt skift slutar 15:12 så blir allt efter de övertid, o de är ju verkligen lättförtjänt övertid.
 
Nu blir de o sova, för faktiskt är jag SOVTRÖTT för en gångs skull.
Kan de bero på att jag jobbat typ 14 timmar idag, puh.
 
Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback