Helgen som varit.... 2012-11-28

I fredags åkte jag till babe direkt efter jobbet.
Duschade o packade sen bar de av.
Väl framme så beställde vi mat med en gång.
Sen kollade vi film å matkomade i soffan.
 
Lördagen åkte vi in till Göteborg, besökte Nordstan.
Vi mötte upp hjärtats pappa o hans sambo å fikade lite.
Sen gick vi vidare på julklappsjakt, nästan alla julklappar klara :)
Sen bar de av hem till hjärtats pappa o sambo, vi blev bjudna på mat.
Satt riktigt fint, hemmagjorda pannpiffar, potatis o sås :)
Sen åkte vi till Liseberg, jag har aldrig varit på julmarknaden där.
Så vi hade de riktigt mysigt, vi gick runt där å strosade.
Jag köpte en julklapp till mamma, sen åt vi våfflor, fast långa sticks.
Körde ett par vändor i chokladhjulet, i hopp om att vinna.
Men ingen av oss vann, men vi va nöjda ändå :)
När vi längre inte kände våra tår beslutade vi oss att åka hem.
Väl hemma så hoppade vi ner i badet, tända ljus o musik.
Vilken jävla lördag :) Helt fantastisk...
 
Söndagen hade hjärtat match med sitt lag, så jag va hemma o fixade lite.
Sen hämtade han upp mig o vi åkte iväg, köpte ytterligare lite julklappar.
Sen drog vi o handla o gjorde god tacogratäng.
 
2 paket philadelphiaost - vitlök/örter
1 paket creme fraiche.
Blanda ihop dom två o lägg de i en form, botten.
Stek färs med tacokrydda o lägg de över smörjan.
Krossa tacochips o lägg över, sedan skär tomater o lägg.
Avsluta med riven ost över o in i ugnen i 20 minuter i 200 grader.
Lätt som en plätt, gott o enkelt :)
 
Därefter blev de skräckfilm, sen somnade vi som två stockar.
Å måndagmorgon åkte jag hem i samma veva som babe åkte till jobbet.
Lika tråkigt varje gång o säga hejdå tycker vi båda två.
Men vi ses snart igen o de är lika efterlängtat som vanligt.
 
Underbar helg, precis som vanligt. Just love it.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback