Svar på kommentar :-).... 2012-05-15

"Kan du inte skriva startvikt och målvikt och hur långt du har kvar och sådär, skulle vara jätte intressant!:)"

Absolut kan jag göra de.
From the first beginning vägde jag mellan 60-65 kg.
Jag tränade handboll, de va mitt liv, min drog.
Gick i handbollsgymnasium, hade matcher varje helg.
Jag va riktigt vältränad o trivdes med min kropp.

Sen råkade jag ut för en korsbands-skada, skaffade pojkvän.
Efter de har jag aldrig riktigt "repat" mig eller hur man ska kalla de.
Jag började spela handboll igen, men de blev aldrig samma sak.
Försökt o peppa mig själv, men motivationen fanns aldrig där.

De är väl egentligen nu jag verkligen accepterat att jag inte kan spela handboll mer.
MEN att de finns andra saker man kan göra för att man ska må bra o va glad.
Jag har flyttat till en ny stad, hittat ett fantastiskt gym.
Motivationen är nu funnen igen o jag kör bara på.

Jag vägde straxt över 80 kg, som mest har jag legat på 89 kg.
Vilket jag lovat mig själv att aldrig någonsin mer göra.
För de är inte hälsosamt o kroppen pallar inte.
Man mår så mycket bättre att äta bra o röra på sig.

Så min vikt senaste veckan har pendlat mellan 69 kg och 71 kg.
Och på de här två månaderna som jag verkligen tränat o kört for real.
Då har jag gått ner cirka 10 kg. Vilket känns underbart.
Jag har fått in träningen, precis som en gång i tiden, i min vardag.
Även att jag jobbar dag eller kväll, spelar ingen roll.
Planerar min tid att träna utefter vad jag har planerat.
Har jag inget särskilt inplanerat brukar de ofta bli gym på morgonen.
Vilket jag trivs med, för man kommer upp i tid o man har hela dagen kvar.

Men min målvikt är o ligga precis som förut, mellan 60-65 kg.
Å då vill jag inte vara spinksmal, för de är inte snyggt ett dugg.
Utan en välformad kropp, med lite fett o mycket muskler.

Å detta är inget jag pressat o stressat fram, för då blir de ofta fel.
Hetsar man o tror man ska gå ner i vikt så blir kaos.
Jag tränar minst en gång om dagen, promenerar en hel del.
Jag har dessutom blivit av med mitt hemska coca-cola beroende.
Vilket också har gjort en stor skillnad med min kropp.
Jag har fått bra ät- och sovrutiner.
Så mycket tror jag faktiskt hänger på de.

Så i snitt har jag gått ner ca 1 kg i veckan, med tanke på att jag hållt på i 2 månader.

Låt de ta den tid de tar, hellre att de tar tid o att vikten håller.
Än o stresspressa o gå ner 20 kg på 1 månad o gå upp de dubbla.
De mår ingen människa bra av. Tro mig, jag har testat.

Lycka till o hoppas du är nöjd med ditt svar! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback