Finbesök!.... 2012-05-11

Fick ett glatt besked.
Min lilla Emma ville komma å hälsa på :-)
Så jag satte genast igång med maten o förberedde.

Jag gjorde mat för 2 personer.
7 vita paprikor. Skär av locket o skölj ur kärnor.
Koka 1 DL ris.
Blanda med 500 gram färs, nöt-/fläsk-/blandfärs.
Vad som behagar, jag kör alltid med nötfärs.
Häll i svartpeppar, salt, allkrydda, 1 DL vatten och paprikapulver.
Fyll paprikorna med blandningen o skär av en bit tomat o sätt som lock.
Så att tomaten kommer innanför paprikan. Lägg i en hyfsat djup ugnsform.
En förpackning krossade tomater, basilika, persilja. Blanda! Lite smörklickar i.
Häll sedan tomatblandningen över paprikorna i formen.
250 grader i ugnen med aluminiumfolie över, ta bort när de återstår 10 minuter.
Servera med långfranska så du kan "suga" upp såsen i brödet. Den är gudomlig :-)

Smaklig måltid!

(Färdigfyllda med färsblandningen o tomatlocket ditpillat.
På med tomatblandningen o sen in i ugnen. MUMS!)


Emma älskade maten, o jag med.
Den smakade nästan som de jag blivit bjuden på.
Matkoma o proppmätta.

Emma har iallafall åkt hem, för en stund sen.
Hon skulle jobba natt o börjar jobba vid 21.
Så nu sitter jag här o kollar på någon film på 3an.
Ska lyxa till de med en skål nötter.
Sen blir de nog att sova tidigt ikväll.

Upp imorgon, gymmet å sen till Fårbo o träffa Annika.
Sen på kvällen blir de att åka o grilla hos Ida i Rockneby.

Full rulle, de gillar jag :-)

Tjodelo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback