Pissed.... 2012-03-19

Toppar. Sen kommer dalar.
Haft de hur bra som helst nu.
Nästan för bra ett tag nu.

Men nu kommer dalarna, samtidigt.
Bilen blir krockad. Ska lämna in den idag.
Jag blev av med mitt jobb på Scania för 2 veckor sen.
Börjat gå introduktion på ett korttidsboende här i Oskarshamn.
Meningen är att jag ska jobba som timvikarie.
Inte fått jobba något i helgen.
Heller inget jobb idag.
Satt upp mig på ALLA turer 3 veckor framåt.
Alltså måndag till söndag, morgon till kväll.

Lönen jag får nu kan jag lika väl vara utan.
Det blev inte många kronor.
Slutade ju precis i början på månaden.
Alla papper till a-kassan är inskickade förutom ett. Som jag väntar på.
Ett arbetsgivarintyg från Scania.
Ringde idag men gav inget resultat.
Måste vänta tydligen. Vilket gör mig sur.
För så länge jag inte får de papperet.
Så kan jag inget skicka in.
O jag får ingen ersättning från a-kassan.
Så allt jag planerat för aprilmånad fick jag avboka. Så roligt ju? :-)

Ha en bra måndag. Tjo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback