Söndagsfix.... 2012-06-03

Klart med allt hemma nu.
Sett ut som jag vet inte vad hela veckan.
Jag har jobbat varje dag, varit i Mönsterås o så.
Sovit i bara gjort ingenting känns de som.

Men idag pallade jag inte se skiten mer.
Dammtussar o katthår o skit rent ut sagt.
Så jag köpte dammtrasor med lavendeldoft.
Så jag har torkat lister, fönster, alla ytor.
Mmm, luktar hur gott som helst.
Sen har jag vädrat o skakat av alla mattor.
Dammsugat 2 gånger, bäddat, torkat golven.
Städat toaletten o fixat med kattlådan.
De är så SKÖNT när man ser o känner att de är rent.

Tog mig an de gigantiska berg av tvätt som väntade med.
Så snart är de också klart, typisk söndagsgöra o fixa med allt sånthär.

Ska ta mig en promenad nu, blir min vanliga runda.
Inget vidare väder, men skönt med frisk luft.

Tjodelo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback