Midsommarhelgen.... 2012-06-25

I lördagsmorse gick jag av vid kl 07:00 o va som ett lik.
Natten va total kaos, larm hit o dit.
Men alla fick de dom ville o behövde.
De tog sin tid men de löste sig tillslut.
Åkte mot Öland, men hann inte långt.
Sen va jag tvungen o stanna bilen.
Låste, vevade ner rutan lite o sov ett tag.
 
Sen va jag vaken, åkte till Rockneby, matade mosters katter.
Sen blev de raka vägen mot Öland/Köpingsvik.
Väl framme, somnade jag? Nä blev pigg. Åt lite frukost.
Satt o pratade med mamma o dom.
Men sen kände jag mig tung, sov som en stock.
Efter ca 2 timmar väckte mamma mig, o vi åkte in till Borgholm.
Åkte till After Beachen på Hotell Strand, mötte sjukt mycket folk.
Alla lika förvånade att jag va där, eftersom jag hatar o va där.
Men de va ganska trevligt, jag drack inte, ville mest därifrån.
Regnet kom o mamma, moster o alla fick gömma sig.
Sen tog vi bussen tillbaka till Köpingsvik.
Mamma o jag duschade sen donade vi inför grillningen.
Allt satt som en smäck o vi va mätta o nöjda.
 
Jag drog in till "centrum", träffade Chilly, 100 år sen.
Men de va nice, o efter de gick jag tillbaka till mamma o dom.
Sen fixade jag mig och åkte in till Borgholm igen.
Mötte upp syster o så drog vi in på Strand.
Träffade sjukt mycket folk, dansade, hade skitkul.
Sov kvar där, i syrrans rum, o dagen efter åkte jag till mamma o dom.
Sen låg jag och sov i princip hela dagen, sen bar de av hemåt till Mönsterås.
Mamma fick köra, 1.5 timmes kö på Ölandsbron, sinnessjukt.
 
Väl hemma i Oskarshamn igår så åkte jag direkt o hämtade upp Fröken Nyman.
Vi åkte till Maxi, handlade tillbehöv till tacokvällen vi skulle ha.
Åkte hem till henne, pratade lite, inte setts på evigheter kändes de som.
Sen kom den andra Josefine :-) O sen fixade vi mat o blarrade på som bara den.
Sen kom fröken Nymans man hem o gjorde oss sällskap.
Som 4 sälar satte vi oss i soffan, MATKOMA!
Kollade lite film sen åkte jag och Josefine hem, trötta som få.
Jag somnade som en stock när jag kom hem.
 
Sinnessjukt bra helg, tack allihopa! :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback