Midsommarafton.... 2012-06-22

Jahaja, då va pass nummer ett på jobbet avklarat.
Varit en RIKTIGT bra dag idag faktiskt.
Klätt de gamla fina o gjort dom iordning.
Rakvatten hit o parfym dit, mums :-)
 
Vi har en man som jag tycker väldigt mycket om.
Han är väldigt dement, men uh, han må ha varit snygg när han va ung.
Syns nästan på han, för han ser bra ut för sin ålder på 80+.
Idag hade vi klätt han i de hans fru skickat med just för idag.
O när frukost o allt va avklarat så kom hans fru o skulle hämta han.
De två skulle iväg, o hon pussa o krama han o man såg hur glad han va.
Jag är som jag är, o gick därifrån, började gråta, blev rörd.
Låter konstigt kanske, men just den stunden, o se denna man, hans ögon.
Jag blev lite kär i deras kärlek, så fina, så underbara.
 
De gamla har fått god midsommarmat och jordgubbar med grädde till efterrätt.
 
Nu är jag hemma, målat naglarna.
Ska snart diska lite sen köra igång lite tvätt.
Dammsuga o sådär innan de är dags o sova.
Sen blir de att fixa sig lite midsommarmat.
O efter de sova ett par timmar så jag är utvilad.
Jag har ju trots allt ett nattpass som väntar på mig.
 
Samtidigt som de är skönt att få jobba, så har jag ångest.
Dom sa på jobbet att de syntes på mig att jag tyckte de va jobbigt.
För att jag va låg och dämpad idag, men de går väl över :-)
 
Trevlig midsommar allihop! Sup nu inte bort alla era hjärnceller ;-)
PUSS!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback