18 juni.... 2012-06-18

Puh, vilken jävla dag de varit rent ut sagt.
Jobbade 7:00 - 16:00, o de har vart riktigt jobbigt.
Jag älskar mitt jobb och dom jag jobbar med.
Men idag va de bara dryga vikarier.
O jag kände mig som tuppen i hönsgården.
Envis som jag är tog jag upp dom som man ska va två på.
För jag orkade inte stå och dividera med någon som är cp.
Ne men dryga människor som de inte är något tag i.
O som i princip står o väntar på instruktioner.
De gör mig sinnessjukt irriterad, o då blir jag inte rolig.
Människor som arbetat inom vården i 10 år.
Men som uppför sig som de är första gången.
GUD säger jag!!! Byt jobb eller bli prostituerad.

Direkt efter jobbet blev de powerwalk med Sara.
Satt riktigt skönt o få gå av sig lite energi.
Sen blev de hem en snabb vända.
Och idag gjorde jag ett mördarpass på gymmet.
Maxade benövningarna, så va lagom mör efter.

Väl hemma så tog jag mig an disken.
Och nu har jag precis duschat.
Skulle hängt med Sara o Axel ikväll.
Men när jag stationerade mig i soffan.
Japp, då blir de inte mycket mer.
Jag är verkligen helt jävla slut...

Nu blir de TV o så! Ledig imorgon.
Å då hoppas jag på fint väder.
Så jag får lite sol på mig.
För ledighet är de inte mycket av framöver.

Tjoflöjt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback