10 juni 2012 / Min födelsedag :-).... 2012-06-10

Upp tidigt o göra efterrätten som jag skulle bjuda på idag.
De blev 2 stycken ananaspajer med vaniljsås till.
Varit nervös hela jävla dagen över mat och efterrätt.

Sen kom mamma och Jonas tidigare än de andra.
Jag garnerade smörgåstårtorna, gjorde 2 stycken.
Eftersom jag inte provsmakat något, inte ens fyllningen.
Så tänkte jag de skulle bli kalabalik, inte ofta jag gör så mycket mat.
Dukade o donade o fixade som bara den.

Gästerna kom, de blev fullt hus :-)
Morbror med familj o respektive.
Moster med familj o respektive.
O min egna familj såklart med respektive.
Sen kom min lilla Emma, så glad jag blev.

Smörgåstårtan gick hem, alla tyckte den va jättegod.
O de lugnade ju min lilla själ, en hel del :-) Haha.
Fast jag vet att jag kan laga mat, så är jag alltid nervös.
Sen så va de dags för efterrätt o den gick hem väldigt bra.
Även där tyckte alla de smakade skitbra.
Blev en liten bit kvar av mina två pajer.
Och blev en liten bit kvar av mina smörgåstårtor.

Och så vill jag tacka för alla fina presenter.
De va bara välbehövliga o bra saker som jag önskat mig.
Fick en vetekudde, sån värmedyna av min moster m. familj.
O de har jag önskat mig o är i stort behov av så de tackar jag för.
Sen av mamma o Jonas fick jag ett jättefint, vitt, gammeldagst nyckelskåp.
Också välbehövligt eftersom jag är mästare på att lägga ifrån mig nycklarna.
Fått fina blommor/blomgrupper av alla också, superfint,
Sen fick jag en rosa portföljliknandesak med massor av verktyg.
Allt va i rosa o de passar ju mig, även alla blommor va i rosa. TACK :-)
Fick lite trisslotter av min kusin m. familj o även av min lilla Emma.
Ingen vinst, vinner aldrig på sånt där men jag är tacksam för de.
Av lillasyster o Mattias fick jag ett presentkort på BIKBOK på 500 kr.
Definitivt välbehövligt, kläder o allt sånt kan man aldrig få för mycket av.
Av morbror m. familj fick jag presentkort där jag klipper o färgar håret.
O av kusin Björn fick jag ett jättefint armband, en ring och ett halsband, allt i silver.
Sen köpte jag mig själv en dockningsstation med kanonljud till min iphone.

Jag är supernöjd med denna dagen, fått otroligt mycket gratulationer :-)
Jag har fått träffa all släkt o familj häromkring o även nära vänner.
Alla va nöjda, mätta o glada när dom åkte härifrån.
Så denna dagen får helt klart högsta betyg från mig :-)

Nu inväntar jag Sara och Axel, dom ska kika lite på allt.
Sen ta lite mat o efterrätt, sen blir de film med de två.
Sen sover Sara hos mig o japp, de va allers :-)

Bra början, bra slut. Tack!

























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback