Vilken hemsk dag !!.... 2012-07-19

Onsdag och hemgång på jobbet.
Knappt kunnat sova inatt.
 
Börjar med att en från jobbet ringer mig vid 07:10 å frågar vart jag är.
Jag blir irriterad o säger att jag är hemma o börjar inte förrän 07:30.
"Jahaa, för dom andra undrar vart du är", hon är en korkad liten skitunge.
Väl framme på jobbet så hade de andra inte alls undrat vart jag va.
Eftersom dom är läskunniga o kunde läsa i personalboken vem som jobba vilken tur.
Men hon tjejan va väl mest nyfiken varför jag inte dök upp.
 
Att ha en sån tafatt mupp på jobbet har gjort mig så irriterad.
Jag har varit ensam "ordinarie" idag igen, men jag tänkte jag går bara till 13 ändå.
När dom som skulle åka hem åkt o de va skapligt lugnt så brister de för mig.
Sprungit runt hela morgonen o fått instruera muppen o nästan känt mig som hennes morsa.
Gör de, gör inte de men gör de o de. Herregud, självklara saker som o plocka ur diskmaskin.
Eller t.ex. göra smörgåsar. När jag blir stressad så blir jag jävligt otrevlig.
Hon frågar mig hur många som ska ha frukost, o jag frågar henne om hon kan räkna.
Sen när t.om pensionärerna blir oroliga o kommer till MIG för dom inte låter henne raka dom.
Då är de något som är på tok, o de är inte okej anser jag.
Men för o bete sig så professionellt som möjligt ber jag henne göra simpla saker.
Tömma blöjpåsar, bädda sängar, plocka i och ur diskmaskinen.
Men inte ens sådana simpla saker klarade hon utan o fråga "Hur gör man?"
Tillslut hugger jag som en orm "MEN HERREGUD HUR GÖR DU HEMMA?".
Vad hon än frågar så spyr jag bara galla på henne.
En oerfaren snorunge som kommer.
Slutade med att jag fick ta de flesta pensionärer själv.
Även servera frukost OCH ge medicin OCH plocka undan OCH resten.
Bröt ihop, gick upp till chefen o där kom alla tusentals tårar, frustration...
Å som de ser ut verkar de inte som att puckohuvudet kommer bli insatt mer.
 
Sen frågar chefen mig om jag har lust o jobba kvällen, för de finns inget folk.
Snäll som jag är säger jag att de går bra, 16:00 - 21:00.
Jag tänkte FÖR ALL DEL, JAG JOBBAR BARA MUPPEN GÅR HEM.
Å så blev de å de kändes skönt, jobbat med en annan tjej ikväll.
Herregud vilken skillnad säger jag bara. Skönt de finns människor med hjärna iaf.
När klockan slog 21:00 sprang jag ut, in i bilen o körde hem.
 
Fattas folk imorgon också, men eftersom jag har 20 timmar övertid får jag ej jobba.
Så jag är ledig, fast de hade jag varit ändå, men sa jag va tillgänglig om de va kris.
Men min chef såg på mig att de vart för mycket för mig nu på senaste tiden.
Men sen kör de igång igen, jobbar hela helgen, plus hela nästa vecka.
Så ledig torsdag o sen blir de jobb fredag till fredag.
Sen har jag min första lediga helg på evigheter känns de som.
 
GALET!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback