Bra jävla dag :-D.... 2012-07-02

Efter jobbet så stod Ehmilie o väntade på mig.
Drog hem till mig, jag svirade om.
Sen gick vi en lång runda, mycket att prata om.
Så 6 km, CHECK :-)
Sinnessjukt skönt ute.
O bilden på den döda fågeln.
Den tillägnar jag Ehmilie, puckolino :-)

Å nu sitter jag i soffan, slötittar lite på tv.
Borde sova, de säger jag jämt.
Men idag har de verkligen varit en sån jävla bra dag.
 
Hade ett missat samtal innan jag drog till jobbet.
Såg de va ett 0491-nummer, tänkte de va från jobbet.
Men skulle ju snart dit så brydde mig inte o ringa tillbaka.
Men precis när jag lagt ifrån mig telefonen så högg jag den igen.
De va ju inget kommun-nummer, de va ett annat nummer.
Hjärtat knöt sig o jag kändes döende nästan.
Ringde upp, o en kvinnlig röst i andra änden svarade.
"Scanias växel, hallå!"
DÅ stannade mitt hjärta, rakt av.
Personen som sökt mig va på ärende.
Så jag skulle återkomma.
 
Jag la på, de brände bakom ögonen, hjärtat slog i tusen.
Jag började tokskaka o blev helt galen, kunde knappt hålla i telefonen.
Ringde min lillasyster, o tjöt ja herregud vad jag tjöt.
Hon fattade ingenting, HALLÅ JAG SKA FÅ KOMMA TILLBAKA TILL SCANIA.
Ringa mor min o va likadan o hon blev lika glad hon.
Sen när jag va på jobbet så ringde jag igen o igen o igen.
Tillslut fick jag tag på människan som sökt mig.
Och hon frågade om jag va intresserad av en återanställning.
De va nog den sjukaste frågan jag fått på väldigt länge.
Jag bara "JA ÄR MITT SLUTGILTIGA SVAR. O DU ANAR INTE VAD JAG VÄNTAT."
Hon svarar "Jaså vadå?"
Jag bara "JA, jag har väntat på att ni ska ringa för jag vill så gärna tillbaka."
Hon började skratta å vi pratade vidare.
Så på onsdag nu i veckan ska jag på drogtest.
Sen efter jag gått klart mitt schema på Sjösidan o varit i Turkiet.
Uh uh uh, då är jag återigen montör på mitt älskade Scania.
Somliga tycker jag är dum i huvudet som vill tillbaka dit.
Men de går inte förklara för folk hur mycket jag älskar den arbetsplatsen.
Såklart älskar jag mitt nuvarande arbete, härliga boende + härlig personal.
Men två helt olika jobb o så sinnessjukt svårt att förklara.
KAN SÄGA JAG ÄR SÅ LYCKLIG.
Återanställningen på Scania va som pricken över i:et.
Jag kommer säkerligen inte hamna på samma skift o line som tidigare.
Men sånt går att lösa när man väl är på plats o sådär.
 
Så jag sammanfattar denna dag som så otroligt jävla fucking UNDERBAR! :'-D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback