19 juli 2012.... 2012-07-19

Ledig dag, ingen klocka ställd, ingenting.
Fast blev väckt av något värre än klockan.
Jossan plingelingade på dörrklockan.
Hjärtat stannar o man självdör när någon plingar där.
 
Drog till Maxi å köpte frukost.
Sen hem till Jossan.
Kollade på "Silent House",
Sen fick jag något cpryck.
Började kolla på valpar.
 
La upp en bild på en valp på facebook.
Skrev att jag skulle hämta den 19 augusti.
Direkt blev folk som hökar.
"Du är väl hundrädd?"
"Hur ska du göra när du jobbar?"
"Har du råd med de?"
"Rottweiler är ingen bra första hund."
"Värsta rasen du kan välja."
 
O de är bara lite av vad folk skrivit. Fått uppsatser skrivna.
Skitsamma om de är en bjäbbig chihuaua eller en stor rottis.
Hund som hund, o kan bli cp i huvudet precis lika mycket.
Helt och hållet på i vilka händer hundarna kommer.
Många säger rottis inte är en bra förstahund.
Men någongång blir ju en rottis någons första hund.
O vem säger att de behöver bli dramatiskt?
Man har så mycket fördomar bara.
En "ny" hundägare kan lyckas bättre än en "rutinerad" hundägare.
Finns inga "såhär och såhär är de."
Precis som vi människor är hundar olika.
 
Jag har iallafall alltid sagt att ska jag ha en hund ska de va en HUND.
Å jag tänker köpa mig en rottweiler, men när, de vet man inte.
O jag ska ha en hanhund, o han ska heta Lucas :-)
 
Nu ska jag gå å lägga mig.
Imorgon ska jag på Kristdala marknad med Josse!
 
Puss!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hund som hund skriver du ju, hur kan du skriva att om du ska köpa en första hund så ska det va en HUND? Är små hundar inte lika mycket hundar då eller? Förstår inte riktigt hur du tänker. Dubbelmoral om nåt

2012-07-19 @ 23:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback