Jag önskar....... 2012-02-07

... att jag va en björn som fick gå i ide.
Vintern, mörkret o denna kylan är ingenting för mig.
Jag vill ha ljus o jag vill ha värme.
Å då menar jag inte 30 plusgrader.
Utan normal värme så man kan gå i shorts o linne.
Eller andra fina, söta, sköna sommarkläder.

Jag FÖRSOV mig idag! Så typiskt va?
Jag har inte försovit mig på hur länge som helst.
De va ju en period jag gjorde de jämt.
Det är min körvecka, rutorna måste skrapas.
Det är halt o jävligt, o jag va inte ensam om o försova mig.
Jag samåker med 3 grabbar, o vi åker 5.30 dagveckorna.
Eller den som kör gör det, för o sedan hämta upp alla.
Idag flyger jag upp vid 5.30, kollar mobilen o den har dött.
Kollar väckarklockan, signalen ska va radion som går på högsta volym.
Nu råkade volymen va på de lägsta, inte konstigt jag sov som en stock.
Men vilken tur att jag vaknade. För ingen hade kunnat ringa mig heller ju.

Vi börjar 6.24 o stämplade in 6.22, så de va på håret :)

Jag har varit sinnessjukt trött på jobbet.
Det blev inte särskilt många timmar inatt heller.
Jag som t.om gick och la mig tidigare o försökte sova.
Det är väl inte meningen att jag ska få sova.
O konsekvenserna jag får av för lite sömn är migrän.
Så direkt när jag kom hem, mjukiskläder on.
Sen tog jag täcket o kudden i hand o la mig i soffan.
Somnade i princip direkt och vaknade för 40 minuter sen.
Så nu är huvudvärken borta, men huvudet är äckligt ömt.
Blir o bege sig in till sängen nu, konstigt nog är jag trött.
Hoppas på fler timmar inatt...

Imorgon är de onsdag, o halva veckan har redan gått.
Tjodeloo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback