Hem ljuva hem.... 2012-02-12

Äntligen hemma i Mönsterås.
Känt som jag fart land och rike runt.

Körde från Växjö straxt efter 15.30.
Snäll pappa jag har som hade tankat o fyllt på spolarvätska.
Så de va bara att tuta o köra hemåt.

Men fick bli en sväng förbi Oskarshamn.
Tog en kaffe hos Leo o pratade lite skit.
Sen bar de av hemåt o vidare till Blomstermåla.
Fick hämta lillasyster som slutade jobba.
Sen blev de hem till mor min o hälsa på min man.
Sen lämna lite souvenirer jag fått från pappas jobb.
Lite tröjor o sådär från olika godisföretag.
Fick med mig lite kartonger hem.
De är ju inte långt kvar tills jag flyttar :)
Nu ska porslinen ner, kläderna har rört på sig.

Kom hem för cirkus 1 timma sen.
Bagge fick vara kvar hos mamma.
Han kommer hem imorgon istället.

Jag har precis skrivit in mig på arbetsförmedlingens hemsida.
Mitt förra konto fanns tydligen inte kvar, så att jaa...
Tagit kontakt med Oskarshamns arbetsförmedling.
Å eftersom de är många från Scania som går nu.
Så ska dom ha särskilda öppettider, kvällstid.
Så man får dit o fixa så de löser sig med A-kassa o sånt.
Jösses, jag har sån ångest, vill verkligen inte bli arbetslös.
Bara på att igen, hemtjänsten, timvikarie, gud va jag längtar :(

Nu blir de o packa upp mina väskor o kassar som jag samlat på mig.
Sen blir de nog fan o dejta sängen, helt slut är jag.

Bra helg, tack o hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback