1 februari.... 2012-02-01

Ny månad å ännu mer snö.
Tycker faktiskt de räcker som de är.
Att de som ligger får ligga.
Behöver inte komma mer, alls.

Igår så blev de klart, jag ska flytta till Oskarshamn :)
Jag är hur glad som helst, med tanke på att jag är där jämt.
Jag är knappt hemma i Mönsterås, o min stackars Bagge blir lidandes.
Han får fara mellan min lägenhet o mammas lya.
Så 1 mars är jag Oskarshamnsbo, o har min lilla Sara Almqvistus nära till hands.
Satt även igår o ringde runt o skickade mail hit o dit om jobb.
Sökt sommarjobb inom hemtjänst o de där vanliga i Oskarshamn.
Jag satt nog i 2 timmar o ringde runt som en jävla dåre.
Men känns bra nu för dom uppskattade de så nu är de bara o vänta.
Får tillgång till lägenheten redan nu, i februari.
Så jag ska börja lite smått o packa ner saker jag inte använder.
Så jag kan lämna lite i taget så jag slipper ta allt på en gång när de väl är dags.
Hyran är billigare, de är en 2a, nu har jag en 1.5a.
Så nu kommer jag ha separat kök, stort vardagsrum, separat sovrum.
Nästan som jag har nu, bara att kök o vardagsrum är samma liksom.
Sen kommer jag spara enormt mycket bensinpengar.
Som jag skrev tidigare, jag är mer i Oskarshamn än Mönsterås.
Så nu kommer jag slippa åka fram och tillbaka som en dåre.
O de lär väl behövas när jag blir av med jobbet 7 mars.
Då kommer jag leva på A-kassa o då är varje krona värdefull.

Men jag klappar mig själv på axeln för allt arbete :)
Saker o ting löser sig alltid tillslut, bara att de kan ta lite tid.
Än så länge har de här året börjat bra, o jag hoppas de fortsätter så.


Kommentarer
Postat av: Mammi ;)

men bagge vill va hos mojmo ibland juu, även att han flyttar till oskarshamn puss

2012-02-02 @ 23:19:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback