...... 2012-08-29

Varit hos Jossan ikväll.
Sen åkte jag till Ehmilie å tog en cigg.
Sen blev de hem å göra mat.
Kasslergratäng med broccoli å blomkål :-) å ris till de.
Går fort, de är enkelt å de är gott :-)

500 g kassler
500 g broccoli å blomkål
4 dl mjölk
3 msk mjöl
2 dl riven ost
1 tsk paprikapulver
Sen salt å peppar :-)

Ugn på 225 grader.
Skiva kasslern å lägg i en ugnsform.
Sen grönsakerna över.
I med mjölken i en kastrull å koka upp på svag värme.
I med mjöl, paprikapulver å ost.
Viktigt att röra om hela tiden.
Sen salt å peppar som man tycker själv.
Sen när de blivit som en tjock sås häller man de över grönsakerna i formen.
In i ugnen i 20 min.
Servera med potatis, ris eller pasta.

:-)


Kommentarer
Postat av: <3

fast att jag inte är ngn kassler fantast så lät de jäkligt gott. få testa de när min " aptit " kommit tillbaka.. saknar dig. <3 puss .. kaousin thess


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback