19 april - Ändrade planer.... 2012-04-19

Vaknade kl 7 hur pigg som helst.
Hade fått en bokning att jag skulle jobba idag.
Fast jag börjar inte förän 13.30.
Så ringde bemanningen o bekräftade turen.

Låg i sängen o spelade spel på telefonen.
Morgonmysade lite med Baggepojken också.

Käkade min vanliga frukost.
Angående träningen så är de ändrade planer för idag.
Skulle kört två pass idag, ett kondition o ett styrkepass.
Men kör en vilodag idag o kör lite övningar hemma istället.

Hunnit med o köra Sara till skolan o göra lite ärenden.
Just nu sitter jag hemma o ska snart laga lite mat.
Sen bär de av till jobbet, ska bli så skönt.
Inte jobbat sen i söndags nu.

Igår fick jag väldigt glädjande besked :-)
Som gjorde att de föll tusentals stenar från mitt hjärta.
Jag har haft sådana problem med A-kassan, utbetalningar.
Räkningarna har byggts på hög, jag har fart o flängt mellan Växjö o Oskarshamn.
Jobbat o kämpat som en galning för o få ihop pengar.
Jag har aldrig någonsin i hela mitt liv varit i denna sitsen.
Med andra ord suger de att vara arbetslös, men man lär sig.

Men som man brukar säga, skam den som ger sig.
Och jag har verkligen kämpat, och ibland lönar de sig :-)

PUSS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback