Söndag.... 2011-09-12

Vaknade vid 7 i morse, tog en cigg o kunde inte somna.
Micke låg där som världens snarkpelle o sov.
Jag tänkte vafan gör jag vaken när alla sover.
Såg väl hemtjänstbilen utanför cirkulera.
Inte någon annan levande själ.

Jag gick o la mig igen o vakna runt 11-tiden.
Vi käka lite frukost o slötittade på tv.
Sen så donade jag lite mat, pasta o baconröra.
De käkade vi innan de va dags för mig att åka hem.
Eller ja, hem å hem jag skulle åka o jobba.
Så jag slängde på mig jobbkläderna.
Fixade mig o sen tog jag rallypärlan o trampte iväg.

Hejdå lilla Micke, ses en annan dag.

Påväg till jobbet ville jag strypa den som körde framför mig.
Låg å puttra i 60, när de va 100 väg, okey han hade släp.
Men då får man faktiskt köra i 80, så ja höll på o bli tokig.
Men när de blev 2-filigt körde jag om o gasade som en dåre.
Såg minutrarna ticka iväg o jag ville INTE komma försent.
Men jag hann stämpla in o jag hann sitta ner i lugn o ro.

Varit en galen dag på jobbet. GAH!
Brist på material, tjafs med truckisarna.
Inlånad personal, spring hit, spring dit.
Men vi klarade de, allihop, HELSKINNADE.
Men vi har haft de skoj o livat upp stämningen ändå.
Tur jag har mina flickor på jobbet, puss på er!

Nu är klockan mycket o jag ska sova.
Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback