Sånt där som gör en lite extra glad..... 2011-09-13

Sov 10 timmar inatt, gud i himmelen.
Men ändå är jag såå himla trött.
Antingen sover jag inget, eller massa.

Fick matlåda av mamma igår, så slapp stressa med de idag.
Inte gjort ett skit innan jobbet idag, kan va skönt de också.
Gått bra på jobbet, allt som vanligt. Men mycket irritationer.
Tänker inte skriva om vad, vem, när, hur.
Men att saker o ting kan få fram sådana sidor hos en.
JÖSSES, tur man kan hantera sitt humör iallafall på jobbet.

Jag har haft de lite jobbigt denna månaden.
Hinner knappt få lönen förens pengarna sinar mot sitt slut.
Vet inte vart dom försvinner, faktiskt.
Visst att jag har CSN o betala sen jag plugga.
O sen lånet på bilen men så mycket ska inte försvinna ändå.
Så jag har vart lite sisådär me o handla mat o sådär.
Sen idag va de verkligen TOMT i mitt kylskåp.
O de är väl lite sånt där som stressar mig också.
O som gnager omedvetet i mitt huvud också.

Så ikväll, nyss, när jag kom hem från jobbet.
Så låg de en lapp på vardagsrumsbordet.

---

"Hej Gulla!
Har handlat lite, färsen kanske du kan dela.
De ligger 2 laxfileér i frysen och en sås på bänken som du kan ha till.

De står en matlåda i kylen, de vi åt i fredags, du får koka ris till.
Sen får fröken försöka hushålla med pengarna :)
Puss & Kram din lilla mammi!

Ps. Du fick chipsen av mig / Sofie :)"

---

O när jag öppnar kylskåpet är där FULLPROPPAT med mat.
De står en chipspåse på bordet från lillasyster.
Och sen ligger de en snusdosa på bordet "Till en stor mupp /Sofie"
Jag blev så glad att jag började gråta.







Jag älskar min mamma o min lillasyster!
Tack tack tack! Ni vet hur man gör mig glad.
Ett litet ljus i de mörka moln som är över mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback