9. Mina syskon.... 2011-09-07

Systrarna Lilja



---
Mamma o pappa skilde sig.
Men innan de så kom jag och min lillasyster Sofie till världen.

Vi är så olika varandra men samtidigt så lika.
Många säger vi är lika som bär till utseendet.
Men om de ändå vore så väl hade jag inte klagat.
De skiljer 3 år mellan oss, jag är 22 och hon 19.
Jag är blond o blåögd, hon är brunett o brunögd.
Men till sättet är vi i princip lika sjuka i huvudet båda två.
Men vi båda två är väldigt envisa ska gudarna veta.
Kan de ha att göra med att vi är två fröken Liljor kanske?

Något som känns skönt att vi blivit äldre, de är faktiskt att vi mer blivit som vänner.
När vi va mindre så va de krig ofta, vi bråkade o härjade.
Jag tog hennes grejjer o hon mina.
Vi slogs o vi skrek o vi härjade värre än någon faktiskt kan föreställa sig.
Men sen flyttade jag hemifrån när jag va 20 år efter de blev allting mycket bättre.
Självklart va de ju inte anledningen, vi har vuxit o blivit äldre o tänker annorlunda.
Men känns som vi respekterar varandra mer nu o håller allt på en mer vuxen nivå.
Hon har varit med om mer i sitt liv nu o förstår mig i många situationer.
Jag kan min syster som en öppen bok o de gillas väl inte alltid.

Men jag älskar dig kära lillasyster, väldigt mycket <3




---

Sen har jag faktiskt en syster till, dock min halvsyster.
Eftersom pappa träffade en ny o dom fick barn.
Men hon känns o ÄR som en riktig syster till mig.
Hon påminner så mycket om mig själv när jag va liten.
Idag är hon 13 år gammal, precis börjat 7an, stor tjej nu.
Sinnessjukt egentligen för de känns som hon föddes nyss.

Amanda heter hon iallafall, bor hos pappa o hans sambo i Växjö.
O jag älskar henne precis lika mycket som min andra syster.

Mina systrar, de är dom absolut bästa som finns <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback