3. Mina föräldrar.... 2011-09-03

Mina föräldrar är skilda sen många år tillbaka.
Har knappt något minne av att dom ens varit ihop.
Å idag när jag tänker efter så skulle de inte ens gå.
Helt två olika människor, från topp till tå.

Pappa iallafall, han är 50+ o bor i Växjö.
Han har ny sambo sen många år tillbaka.
Dom har fått barn, alltså en halvsyster till mig.
Men jag säger att de är min syster, 13 år är hon.
Min pappa ÄLSKAR minigolf, de är hans passion of life.
Semester eller inte semester, de finns alltid tid för golf.
Jag och min pappa är ganska lika, impulsiva o tänker oss inte alltid för.
De går om man vill, konsekvenserna tar man efteråt.
Pappa är skojfrisk o blir sällan arg.
Även där har jag fått mitt heta temperament ifrån.
När pappa blir arg, då blir han GALEN, som jag.
Och ibland är min far lite fööör entusiastisk.
"Pappa jag ska kolla på nya skor"
"AH men då gör vi de NU då"
Helst ska saker ske på en gång, helst igår.
Även att jag inte träffar pappa så ofta så kommer jag alltid va pappas flicka.
Men han är lite pucko, ska jag klippa mina naglar själv så får jag inte de.
Då kommer han med nagelbitare, jag föredrar nagelsax.
Men då kommer han å klipper så långt in att man knappt kan ta i något sen.
Bra gjort daddy! Min far vet inte VAD han gör med sitt liv. Men han trivs!
Han jobbar i en liten butik mitt i centrala Växhö som han äger.
Tidigare jobbade han på MALACO, godisföretag,



---

Min mamma har också ny sambo, sen många år.
Men där har jag inga nya syskon, typ låtsasbror.
Mammas sambo har en son sen innan, o de känns som en bror.
Mamma bor i Mönsterås å är 40+, bäst o skriva så.
För jag vet inte hur gammal hon är, sorry morsan.
Hon är tvärtemot min far, inte alls impulsiv.
Här ska allt planerat o ses över i minsta detalj.
Hon lever för sitt hemska husvagnsliv på Öland.
Undrar o frågar alltid för mycket gör hon också.
Även att man säger " Jajaja, de räcker nu " så fortsätter hon ställa frågor.
Å sen har JAG en tendens till o bli förbannad också.
För hon är så trög ibland o då säger jag att hon är dum i huvudet.
Då får man de klassiska svaret "Höddedu fröken Lilja här är de INGEN som är dum i huvudet"
Hon är lite arbetsskadad från sina arbetstagare, hon jobbar med folk i olika kulörer höll ja på o säga.
Kulörer o valörer. Nä men, folk som är utvecklingsstörda o psyksjuka osv osv osv.





Thats my parents :)
Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback