1. Presentera mig själv!.... 2011-09-01

Jaha, Malin Lilja heter jag, är 22 år gammal.
Jag bor i Mönsterås och har väl i princip gjort det hela mitt liv.
Jag bor själv med min man Bagge (min katt) sen 2-3 år tillbaka.
Katten har jag dock bara haft i 1.5 år men jao.
Jag har en mamma och en pappa.
Pappa bor i Växjö med ny familj.
Mamma bor kvar i Mönsterås med sin sambo.
O på pappas sida har jag fått en syster.
O sen har jag ju min "vanliga" syster.

Jag är utbildad barnskötare och undersköterska.
Men jobbar just nu på Scania i Oskarshamn, monterar dit saker på lastbilshytter.

Jag hatar egentligen sånt här med att presentera sig själv.
För de låter så fånigt och dumt iallafall.

Jag som person är ganska dum i huvudet.
Jag har en egen slags humor som ofta ingen förstår.
Men dom skrattar o ler o har de roligt ändå.
Jag älskar att skratta o skoja med folk.
Känner man mig inte, hatar man mig.
Vet faktiskt inte varför det är så.
Folk skapar ofta en bild av mig som inte stämmer.
Men jag är faktiskt inte så hemsk som jag ser ut o vara.

Dom som känner mig tycker väl att jag är rolig o knäpp o allmänt skadad.
Jag har körkort, vilket jag inte borde ha, haft de i snart 2 år.
Kör som en biltjuv o har nog aldrig följt trafikreglerna.
Dom gångerna är väldigt, väldigt lätträkneliga.

Man har ofta väldigt roligt med mig eftersom jag är som jag är.
Eller också för att jag är så dum i huvudet o kan mitt i natten vilja göra något sjukt.
Typ ta bilen o bara åka någonstans utan o ens veta vad man ska göra.

Hm? Jag hatar när det är stökigt, jag är pedant.
Var sak på sin plats. Har mina fasoner för mig.

INGEN MÄNNISKA I VÄRLDEN får hänga min tvätt.
De är heligt, ingen hänger så som jag vill o de blir fula märken på kläderna.
INGEN MÄNNISKA I VÄRLDEN får diska.
Jag får panik, de känns helt cp.
Min syster hade diskat åt mig en gång.
Jag kommer hem till lägenheten o ser detta.
Jag fick panik o blev helt svettig.
Så jag slängde ner all disk igen o diskade om den.
För saken är den att jag har fått för mig lite sjuka saker.
Att om någon annan diskar MIN disk så blir de inte rent.
För jag diskar på ett visst sätt, i en viss ordning o då blir de KLINISKT RENT!
Man ska nästan kunna höra på glas o tallrikar hur rent de är.
Sen får ingen människa vika ihop min torra tvätt o lägga in i min garderob.
Också ett stort FÖRBJUDET område. Jag har som sagt mina fasoner.
O även i garderoben har jag de i ordning, på mitt lilla sätt.
Linnen viks på ett sätt o t-tröjor på ett.
I en garderob hänger de i färgordning osv.
Ja ni fattar säkert, jag är sjuk i huvudet med andra ord.

Vad ska jag skriva mer?
Folk lär väl inte vilja ha med mig o göra efter detta.

Angående mitt humör så ska man akta sig för o bli ovän med mig eller göra mig sur/arg. Jag kan få hela världen emot dig om de skulle vara så o jag har ett jävla humör helt enkelt. Jag har ärvt min mors gener så jag är snapp o rapp i käften, så de finns ingen som har en chans. Ibland inser jag efteråt att "Jävlar, sa jag verkligen de där?" men de är min starka egenskap. Å folk som inte känner mig som sagt, tror ofta jag är en sur o kaxig tjej. Men de är jag inte såvida man inte behandlar mig som skit o förtjänar det.

Utöver alla idiotiska grejer jag har för mig o allting så är jag faktiskt en ganska snäll person. Jag har ju märkt att människor som umgås med mig eller är i min omgivning skrattar o har kul. Så lite positivt måste de nog ändå vara att jag existerar.

Jag spelar handboll? Har gjort i väldigt många år.
Inte spelat på ett tag pga knät o lite motivationsproblem.
Men annars va jag en av Smålands bästa målvakter.
Spelade i Smålandslaget på den tiden de va aktuellt.
O de är ju inte fy skam o ha de i bagageluckan :)

Jag är väldigt dramatisk o impulsiv.
Jag kanske får för mig att jag ska ut o springa.
Så kanske jag inte har sprungit på ett par månader.
Då ska jag springa 5 km direkt. Så jag blir helt slut.
Sen tar de ju ytterligare ett par månader innan jag springer igen.

Gör ofta saker utan att tänka. Nu är jag brunett o så vill jag ha lite ljusa slingor.
Men innerst inne vet jag att de inte går för håret går av o de blir kaos.
Men ändå ska ja testa för de KAN ju faktiskt BLI bra? :P
Sen färgar jag de o de blir värre än någonsin o då står jag där...
Vansinnig, hatar skiten o säger att jag aldrig mer ska göra om de.
Men så står jag där om en vecka igen.

En sista sak sen ska jag inte skriva mer.
Jag är mästare på att flina folk rätt upp i ansiktet.
Jag är mästare på att flyga in i min egna värld om någon pratar med mig.
Kan bli helt frånvarande så de ser ut som att jag inte lyssnar.
Jag är mästare på att göra tvärtemot va folk säger.

Nu får de räcka. Skulle de va så att någon vill veta något annat om mig.
Fan kommentera, skriv en rad, gör någonting :)



Kommentarer
Postat av: Annika

JA det är du i ett nötskal! Puss på dig!

2011-09-01 @ 13:34:27
Postat av: Lotta

Hej Malin ! jag tycker du är en kanon tjej precis som du är, din charm med andra ord. Gillar man dig inte behöver man ju inte vara med dig, eller hur :)Men jag har alltid gillat att jobba med dig och där kan jag bara säga att du är helt okej, privat vet jag ju inte så där kan jag inte svara. kram på dig tjejen och fortsätt vara dig själv :D

2011-09-01 @ 18:40:09
URL: http://www.lotta-bloggercom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback