14 november.... 2011-11-14

Måndag, ljuvliga måndag.
Ny vecka, alltså förmiddagsvecka.
Jobbat o stått i som vanligt.
Men dra åt helvete så trött jag varit.
Ville inte gå upp idag alls alltså.

Helgen har varit helt underbar :)
Fredagen va väl inte något o hurra för kanske.
Åkte hem till mamma efter jobbet.
Där bjöds de på taco o så kolla vi idol.
Sen lite panik-skit som nu kommit oftare.
Men de gick över. O jag åkte till Kalmar.
Slutstation blev hos kusin Therese.

Lördagen så promenixade vi in till stan.
Therese skulle göra lite ärenden.
Sen blev de ett besök på bolaget.
Sen promenixade vi hem o käka lite mat.
Därefter började vi fixa oss inför kvällen.
Kusin har fyllt år så vi firade henne med hennes vänner.
De va en mycket trevlig kväll, nytt folk o mycket skratt.
De blev Sandra där Björn Rosenström spelade.
Mycket folk träffade jag, som jag inte träffat på länge :)
Dansade o tjoade o hade de glada humöret med mig hela kvällen.

Söndagen spenderades hos mamma chillandes i soffan.
Välbehövligt o skönt var det o sen åkte jag hem till mitt.
Kollade film o somnade som en stock framåt småtimmarna.

---

Dagen som gått sen jag kom hem från jobbet har varit full rulle idag.
Tog tag i kaoset här i lyan, låg ren som smutsig tvätt ÖVERALLT.
Berg av disk som jag inte orkat ta tag å dammtussarna flög runt.

Men nu är allt i sin ordning, disken är undanröjjd o dammsugaren har gjort sitt.
Dammtorkat överallt så nu luktar här gott o fräscht o ljuvligt :)
Skönt när allt de där tråkiga/jobbiga är avklarat o man bara kan sätta sig.
Donat massa matlådor också, skönt o ha de avklarat också.
De blev potatis, fiskpinnar o dillsås i ett par matlådor.
O så blev de pastaröra med bacon o kidneybönor i ett par lådor.

Baggeman kom hem ikväll också, ligger så söt bredvid mig o sover.
Tvätten rullar för fulla muggar också, sen är allt FÄRDIGT O KLART :)

Ska kolla på filmen "Paul" nu o sen blir de ett par "Vampire Diaries"-avsnitt.
Sen säger jag godnatt o ska försöka få mig ett par timmars sömn.

PUSS!

Bilder från helgen..


Robert, Dessie å Rasmus


Emma, Rasmus, Louise o Robert


Kusin Therese som fyllde år och jag






Lillasyster, Anna, Emma o jag


Jag, Ingrid o Robert




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback