Fredagsmys.... 2011-05-13

Det gick riktigt fort på jobbet idag.
Man längtar till man ska sluta.
Sista dagen innan helgen :)

Direkt hem o byta kläder.
Sen blev de affären o handla.
Nu har jag massa mat o så.

Hem o packa upp allt, sen va de bara att börja med maten.
Blev så sugen på tacotårta idag, så smäckte ihop en.
Tacotårta är i princip som tacopaj, svingutt är de.
Micke, min förra pojkvän, hans mammas recept.
Konstigt nog blir de aldrig lika gott när man gör de själv.

Kvällen tillbringar jag hemma ikväll, med Bagge.
Lilla Emma kommer snart, som precis jobbat.
Sen är de dags att hugga in på tacotårtan.
Vrååålhungrig är jag...

Trevlig helg!

---

Här är receptet för de som vill testa.

Degen:


4 DL MJÖL
1/2 TSK SALT
2 TSK BAKPULVER
50 GRAM SMÖR
1 1/2 DL MJÖLK

Ställ sedan in pajformen i ugnen, mitten, 250 grader.
Den ska stå i 10 - 20 minuter, beroende på va de är för ugn.






Under tiden så bryner man färsen ca 400 - 500 gram.
Häll i 1 DL vatten och en påse tacokrydda.
När färsen är klar lägger du den i "pajskalet".




Såsen:


2 DL CREME FRAICHE
2 MSK MAJONNÄS
1 KRYDDMÅTT SVARTPEPPAR
1 GUL LÖK, HACKAD I SMÅBITAR




Smeta ut jämnt över färsen.
Därefter skär grönsaker.
Tomat, gurka, majs, purjolök.
Eller vad man själv tycker.
Sen är de klart o färdigt att äta!

Smaklig måltid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback