7 maj.... 2011-05-07

Sov gott och hade en bra lördag helt enkelt.
Det blev en sväng på vårmarknaden med lillasyster.
Vi mötte upp moster, kusin o Emma.
Sen blev de fika på Lilla Bageriet.

Hem till mamma, somnade som en stock i lillasysters säng.
Sen så bar det av till Öland, till mamma o Jonas.
Fick grillat när jag kom fram, satt som en smäck.
Spelade kort o hade de trevligt hela kvällen.
Jonas bror o hans fruga Christina va där också.
Klockan sprang iväg o rätt som de var va de dags att åka.
Lillasyster va ute på galej i Kalmar, o jag körde henne hem.

På hemvägen stanna vi till på McDonalds.
När vi av påväg ut gjorde jag fritt fall.
Dom där jävla trottoarkanterna o jag är ovänner.
Alltid varit o kommer nog alltid vara också.
Föll som en fura rätt ner i backen.
Påsen med mat o glaset med läsk klarade sig.
Läsken stod på backen precis som om jag ställt den där.
Men jag dödade min fot o min hand.
Å jag låg på rygg som en skalbagge.
Å lilla Lisa skratta så hon visste ej va hon skulle ta vägen.
Jag skrattade väl mest för jag inte fattat vad som hänt.

Bra lördag eller något.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback