10 maj.... 2011-05-10

Vilken strålande å fin dag.
Solen tittar fram, precis som igår.
Jag sov alldeles för länge.
Men jag är helt förstörd.
Känns som jag sprungit vasaloppet.
Men träningsvärken kommer väl nu.
Känns som de i kroppen iallafall.

Jobbade igår, verkligen inte min dag ska jag säga.
En station sätter vi dit dörrlister i lastbilshytterna.
Sen kör man listen med en maskin så den sitter fast.
Och i listen är de 2 skåror, och i ena skåran hade de suttit en skruv.
Och hur ofta händer det att någon lagt den där?
Eller att den hamnar där överhuvudtaget?
Jag märkte iallafall ingenting när jag satte dit den.
Det varken hördes eller syntes något, trodde jag...

Vi har olika liner (LAJNER) alltså olika stationer.
På min line 7 så monterar vi stolar, dörrlister, ratt, vindrutetorkare m.m..
Men när den åkt igenom vår line och kommit vidare till line 8.
Då märker en kontrollant där att något är knas på den hytten jag kört.
Min GS (gruppsamordnare) kommer till mig o säger jag ska gå till line 8.
Jag fick panik o tänkte vafan jag nu kunde gjort.
Allt tycks hända mig hela tiden, klämmer mig o svimmar.
Jag gick dit, min PL (chef) stod där o jag fick se hur allt såg ut.
AJ AJ AJ säger jag bara. Såg inte bra ut.
Jacket va typ |----------------------------------------------------------------------|
Hela lacken va helt upprevad o ja, jag fick lite panikl.
Men de gick att rätta till med lite omlackering.
Men varför ska allt skit hända mig hela tiden för?

Halvsov i bilen hem från jobbet, väl hemma, in i duschen.
Sen blev de film, fast fick stänga av som vanligt.
Sen somnade jag som stocken själv efter ett tag.


Nu ska jag äta upp de sista av frukosten iallafall.
Sen ska jag ut o klippa gräset som jag lovat.
Sen blir de nog en sväng ut på Oknö innan jobbet.

PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback