Träning.... 2011-03-10

Jag somnade som en gris i soffan förut.
Bagge också, han låg vid halsen på mig o mös.

Klockan närmde sig 18.30 o jag begav mig till sporthallen.
Handbollsträning kl 19.00, men de va jag + 2 personer.
Så de blev gymmet o cykla lite o köra styrka efteråt.
Kändes faktiskt skönt efteråt, även att jag inte orkar.
Jobbet är nästan som min dagliga träning.
Är helt slut så fort jag kommer hem.

Men jag är så obeskrivligt GLAD att jag äntligen har fått ett jobb.
Efter alla dessa år som jag sökt jobb hit o dit o hit o dit.
Jag har varit timvikarie sen 2008, o nu är de slut.
Jag kommer fortfarande vara tillgänglig vid kris.
Men inte mer än nödvändigt eftersom jag har heltid nu.

Blir o kolla klart "Kalla Fakta" sen blir de sängen.
Skönt o få komma i säng så tidigt.
Så man får sova litegranna iallafall.

Klockan ringer 04.15, bilen går 05.45!
Natt natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback