Tisdagmorgon.... 2011-07-12

Här sitter jag i min mysdress o äter havegrynsgrött med blåbärssoppa.
Slemmigt men mättande, eller något, ingen höjdare iallafall.
Men de sägs att det är bra o man står sig länge på de.

Det är snart dags att bege sig till jobbet.
Sista dagveckan innan semestern. Gutt eller? :D

Igår var jag på banken, med mammas sambo.
Dags för mig att ta ett lån, till en egen bil.
Med tanke på att jag har jobb, vi samåker.
Jag måste låna mammas o deras bil när de är min tur.
Dom kanske inte alltid är hemma o måste boka om allt.
För att de ska passa mig så jag kan ha bilen.
O så ska de ju faktiskt inte behöva va.
Att få ha en egen bil är en frihet.
O jag avskyr Kalmar Länstrafik mer än något.

Så igår, ringde vi på en Renault Megane. En ljusblå.
Helt jävla förälskad va jag o tänkte, den ska jag ha.
Vi ringer, han som ägde bilden svarar inte.
O de tar fan knappt en minut så är annonsen borta.
Sjukt dåligt att inte svara när man ringer o säga den är såld.
Jag kände paniken, kollade som ett cp efter bil alltså.
Men sen tänkte jag att varför stressar jag?
Pengarna ligger ju kvar där på banken o väntar.
Jag gick ner o kollade tv, käkade lite mat.
Sen satte jag mig o kollade bilar igen.
Hittade en bil, i Kalmar på en bilaffär.
En knallblå Seat, o den ska ja provköra idag :)
Känns den bra o allt, så blir de mitt första bilköp.
Jag vill inte ha en bil som ser ut som alla andras.
Jag vill ha en annorlunda bil så man SYNS!


Åka å jobba nu, tjingeling!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback