Mums! :).... 2011-07-05

Jag blev precis klar med maten.
Gjorde min supergoda gratäng med broccoli, blomkål o kassler.
Bara massa nyttigt o lågprocent med fett osv.
För jag är påväg neråt igen, de gillar vi :)

Här kommer receptet om de är någon annan som vill testa någonting nytt.

500 gram kassler
500 gram djupfryst broccoli och blomkål
4 DL mjölk
3 MSK vetemjöl
2 DL riven ost
1 TSK paprikapulver

Salta och peppra efter smak :)

1. Sätt ugnen på 225 grader.

2. Låt grönsakerna tina och rinna av.

3. Skiva kasslern och lägg den i en ugnssäker form. Lägg i grönsakerna.

4. Häll i mjölken i en kastrull och vispa ner mjölet. Koka upp under omrörning
och låt såsen koka på svag värme i 3 minuter. Rör ner ost och paprikapulver.
Smaka av med salt och peppar. Häll sedan över såsen.

5. Sätt in mitt i ugnen ca 20 minuter.

6. Servera med potatis, ris eller pasta.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback