Växjö.... 2011-01-30

Söndag idag och helgen är redan slut.
Men jag kan ju berätta lite vad jag gjort.

I fredags jobbade jag på Södra hemtjänsten, 7 - 14.
Gick jättebra o sådär, hade det väldigt lugnt.
Drog hem o gjorde mig iordning o packade.
Därefter tog jag bussen till Kalmar, stan med Therese.
Fixade födelsedagspresent till yngsta syster som fyllt 13.
Resten av fredagen var inget särskilt.
Vi kollade på handbollen, semifinal.
Sverige mötte Frankrike. Kunde blivit vinst.
Men så blev det inte det, o Sverige förlora med 4 bollar.
Danmark vann dock i den andra semifinalen mot Spanien.
Så jag hoppas Danmark slår dom i finalen.
Vi kollade även på "Paranormal activity 2", sjuk film.
Vi skrek o vi hade oss o ja fyfan säger jag :P
Sen la vi oss och jag somnade som en stock.

LÖRDAG
Upp o hoppa, vi skulle gå ut och gå.
Men vi gjorde aldrig de, jag skulle hem.
Väl hemma i Mönsterås så for jag iväg.
Skulle till pappa i Växjö, kalas för lillasyster.

De bjöds på tunnbrödsrullar med köttfärs o majs.
Såklart får jag ju inte äta de, men va grönsaker till.
Dom åt jag såklart med lite makrill o keso till.
Sen tog jag en matsked tacofärs, fick ångest o spydde.
Livrädd jag ska gå upp nu när jag är påväg ner.
Sen ställde pappa o dom fram STORA skålar chips o godis.
De va RIKTIGT jobbigt, fyfan säger jag bara.
Jag åt inte någonting o de känns bra nu i efterhand.

Fick även veta en tråkig sak :/
Farfar fick en stroke i början på januari.
Pappa har inte sagt ett ord, ingenting.
Han får för tillfället inte köra bil.
Synen är åt skogen o han såg mig knappt.
Och då satt jag precis bredvid honom
Min lilla farfar... :(

SÖNDAG
Varit ute och gått med systrarna, Mattias o pappas sambo.
Gick till och från Kvantum, köpte bingolotter.
Asnajs ju, spel ikväll o jag hoppas fan på vinst.
Riktigt skönt väder ute nu också, solsken.
Är våren påväg nu eller? JAG HOPPAS DE.
Ska snart äta lite maot, luktar som de börjar bli klart.
Min mat idag blir kycklingfilé, sallad o keso.
Sen återstår ju 2 shaki. Skönt!

Jag ska fasen på gympa sen på Friskis&Svettis.
Ska dit med pappas sambo, o de ska fan bli kul :)
Aldrig något jag gjort tidigare, o så blir de ju träning.
Så då slipper jag ha lite ångest över tacofärsen.

Nu blir de o kolla handbollen iallafall.
Sverige spelar sin sista match, mot Spanien.
Nu spelar dom om tredje och fjärde plats.
Jag hoppas dom tar brons, annars fan.....

Tjingeling! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback