Låter gott.... 2011-01-24

Jag sitter o kollar lite recept, till dagen kommer få jag faktiskt får äta ett HELT mål mat.
Och det ser jag fram mot riktigt, riktigt mycket faktiskt.
Men här kommer receptet iallafall :)

Fisk med ajvar och räkor

600 g fiskfilé t.ex. lax och kolja eller hoki
2 dl lättcréme fraiche
1 dl ajvar relish (paprikaröra)
70 g färsk bladspenat
150 g skalade räkor
salt och peppar


Gör såhär:

1. Tina fisken om den är fryst och torka den torr. Skär den i bitar.

2. Vispa ihop lite créme fraiche och ajvar i en låg panna.
Koka upp och lägg i fisken. Sjud på svag värme ca 5 min under lock.
Vänd ner spenaten och låt det bli varmt. Krydda med salt o peppar.

3. Strö över räkorna.

4. Servera fiskpannan med ris och haricots verts.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback