23 januari.... 2011-01-23

Helgen är redan över.
De går fort när man har roligt.

Ja vad fasen har jag gjort nu då, helgen som gått.
De kan man allt undra... Hmm??

I fredags jobbade jag iallafall, med di gamle va.
Så var hemma straxt efter 21.30 o då blev de tv.
Senare på kvällen kom Emma o skulle sällskapa mig.
Mycket trevligt, som vanligt, men hon va trött plutten.
Hon somnade i soffan, o jag satt o spela lite.
Därefter for vi i säng o somnade som två stockar.

Lördagen så var vi i princip bara hemma.
Checkade lite film, tv o sådär.
Verkligen sjukt skönt o bara va.
Mamma kom på besök också.
Fick 2 nya dukar o en bukett tulpaner.
Så nu har jag fått lite vårfint hemma.
Emma färgade även mitt hår.
Äntligen o jag blev kanonsvart.
Så de tackar vi för :)

På lördagseftermiddagen/kvällen kom Micke å Emma åkte hem.
Blev inte så mycket gjort, typ handbollen och besök hos Johan o Linnea.
Sverige slog Serbien, underbar vinst faktiskt.
O jag var galen, precis som vanligt när Sverige levererar.
Sen åkte Micke o jag o Johan o Nea till Oskarshamn.
Dom små gottegrisarna käkade på donken.
Gott såg de ut o vara, precis som de alltid gör.
Men ännu en gång klarade jag mig att inte äta.
Men jag satt allt o sniffade i matpåsarna. ÅH!
Sjukt vad man kan sakna mat egentligen...

Väl hemma så blev det film, "The last song"
Efterlängtad film som jag inte sett än, men nu så.
Tårarna rann o ja, blödig som jag är.
Men riktigt bra.

SÖNDAG!
Chillat, träffat Linnea och Johan.
Kollat handbollen, Sverige - Kroatien.
Å dom verkligen TOTAL-LEVERERADE idag.
Första gången på 7 år som svenskarna äntligen slog dom.
Sen blev det bingolotto o jag vann inget, inte dom andra heller.
Inte ens en ny lottjävel.

Nu ska jag ta mig min sista shake för idag.
Sen blir de sängen, för imon ska jag iväg.

Godnatt!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback