Trevlig helg!.... 2011-02-17

Oskarshamn - Scania - Träffa Sara - Hämta Sofie - Åka hem till Mönsterås

Snabb genomgång vad jag gjort i princip.
Blev inte o träffa Sara särskilt länge :(
Väldigt tråkigt, men blir längre nästa gång.

Hämtade Sofie, som numera är hemma från Vietnam.
Nu gör hon sin praktik på Hotell Post i Oskarshamn.
Vi drog en ragg till Maxi o jag handlade lite kesella o hallon.
Ser fram mot att få äta de imorgon som mellanmål.
Mättar lite mer än frukt och är nyttigare OCH godare ;)

---

Sen fick jag ett mail, svar, idag, från en av enhetscheferna.
De gjorde mig väldigt irriterad, o när jag skulle berätta för mamma.
Då hade min arg-gräns gått o jag började storlipa.
Jag blir så jävla stressad bara av o tänka tanken på pengar.
För allting kostar o hela tiden är de något som ska betalas.
Tydligen är de fel att jag söker andra jobb, utanför kommunen.
För jag anses inte vara tillgänglig för de bokningarna jag får.
Men när jag inte får några bokningar? Ska jag dö hemma då eller?
Nej tack. Jag vill jobba så mycket jag kan, just för o kunna slappna av sen.
Och veta att jag jobbat ett visst antal timmar o sen på ett ungefär veta pengamässigt.
Men dom förstår inte, när dom själva sitter där med fast inkomst o slipper timvikariera.

Jag tackar JA till alla tider jag får så länge dom inte krockar med varandra.
Eftersom jag är timvikarie i hemtjänsten, på dagis och som personlig assistent.
Och får jag t.ex. 8 timmar på dagis en dag o hemtjänsten ringer om 3.
Då tackar jag ju ja till dagis, de säger väl sig själv nästan.
Men tydligen inte, de är väldigt fel gjort av mig anser andra.
Jag ska finnas tillgänglig för hemtjänsten jämt, helst 24/7.
Men jag är faktiskt inte mer människa än någon annan.
Så jag orkar inte hur mycket som helst.

Åh vad jag längtar till den dagen kommer.
Dagen då jag får en fast tjänst = fast inkomst!!!

---

Jobbade iallafall ikväll, 18.00 - 21.00 i hemtjänsten.
Gick bra precis som vanligt, men jag va ej på humör.

Och imorgon blir en LÅÅÅNG dag!
Fredag för mig = JOBBDAG.
Iallafall de senaste veckorna.

Först jobbar jag på förskolan Blåklockan, 10.30 - 16.30.

Sen börjar jag mitt personlig assistentjobb vid 17.00.
Och mitt jobbpass slutar 22.00, men sitter ofta uppe en stund.
Sen har jag sovande jour, all night long, kommer sova gutt.
Går på igen vid kl. 8.00 på lördagmorgonen.
Sen blir de 4 timmars o sen går jag av vid kl. 12.00.

Sen lär Mollymus vara mör som mörten...
Nu ska jag sova, godnatt!

Trevlig helg alla glada!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback