Soliga lördag.... 2011-02-12

Vaknade upp av att hela rummet var ljust.
Sjuka kontraster egentligen.

Igår, svinkallt och galen snöstorm.
Idag, svinskönt och skinande vårsol.

Emmaplutt har sovit hos mig inatt.
Kvällen igår bestod av .. inget särskilt.
Emma pluggade o va duktig.
Jag gjorde ingen nytta alls.
Satt för mig själv o skratta.

Därefter gick vi och la oss.
Det satt som en smäck.
Känns som jag inte sovit på evigheter!

---

Vi vaknade vid 12 idag.
Det var skönt, utsövd.

Jag har hunnit med en del.
Gått igenom tvätten o packat upp mina väskor.
Lagt disken i blöt och bäddat.

Ska snart ge mig på badrummet.
STORSTÄDNING IDAG.

Ska damma och gå igenom varenda hörn i hela lägenheten.
För här ska de bli rent som aldrig förr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback