Ett löfte är ett löfte.... 2011-02-02

Då var allt som jag planerat att göra klart!

Det blev en 15 minutare i solariet med Linnea.
Tog sin lilla tid att komma dit, snorhalt ute.

Nu har jag precis duschat. Riktigt skönt.
Krypa ner i mina svala täcken o hoppas jag somnar fort.
Senaste nätterna har jag kanske lagt mig tidigt.
Men ändå somnat sent. Hjärnan är på högvarv.

MEN...
Fick inte gå och lägga mig riktigt än.
De slog mig att jag hade lovat barnen på dagis en sak.
Jag hade rosa nagellack på mig idag, vilket inte va bra tydligen.
Enligt flickorna, självklart var det mer än godkänt.
Men grabbarna då? Dom ska väl också få sin vilja.
Dom frågade mig "Hallå, varför kan du inte ha blått eller nåt coolt?"
Jag sa till dom att jag lovar att komma med en överraskning imorn.
Men kunde ju inte säga så tydligen, dom ville veta vad.
Så nu har jag lovat grabbarna grus att jag ska ha blåa naglar.
Fick rota fram mitt knallblå nagellack i en av mina lådor.
Kladda på och sedärja... Mission complete!

Nu ska det bara torka sen blir det ett dunderskutt in i sängen.
Och imorgon hoppas jag på att INTE bli väckt av något hemskt ljud.

Godnatt, puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback