3 februari.... 2011-02-03

Sovit som en gud inatt.
Men ändå trött när jag vaknade.
Knasigt de där tycker jag allt.
Borde ha en hel veckas sovtid.
Sen har jag nog tagit igen allt.

Jobbat idag, förskolan Lammet.
Samma som igår, mycket trevligt.
9 - 17 o tiden har bara rusat iväg.
Varit ute mycket, varit i skogen.
Pratat om fåglar o hängt upp fågelmat.
Sjukt vad barnen kan, nästan mer än en själv.

Direkt efter jobbet, hem till mamma.
Hjälpte till med maten och sådär.
Fläskfilé, klyftpotatis, tsatsiki o sallad.
O den där jäkla fläskfilén har jag längtat efter ;)
Och jag åt ju självklart bara den o sallad.
Men blev proppmätt, tjuva i mig en till.
Så blev verkligen superproppmätt, gah!
Det var jag, mamma å hennes sambo, Sofie o Mattias.
Trevligt, mycket skratt o prat o sådär.

Imorgon åker den lilla människan till Vietnam som sagt.
Hon ska vara där i 2 månader, så de va spänt hemma.
Märktes att Sofie är res-sjuk o att mamma var ledsen.
Men förhoppningsvis kommer de gå fort.
Hoppas det iallafall, så mamma kan bli människa igen.

Straxt efter 23.00 var jag hemma. SKÖNT!
Inte varit hemma sen 8.30 i morse.

Just nu ligger Bagge o sover på min axel.
Då har han koll på mig o vet att jag inte lämnar han.
Ska snart packa min väska till imorgon.
För imorgon blir en sjukt LÅNG dag :/

Först blir det förskolan Eken från 8 - 17.
Skulle börja personlig assistent vid 13.30 egentligen.
Men eftersom jag redan jobbar så börjar jag 16.30.
Så får smita lite tidigare från dagis o bege mig vidare.
Brukar inte vara så många barn kvar på fredagar.
O sen går jag av mitt pass som personlig assistent lördagmorgon.
Jajjamensan, många timmar men de blir pengar.
Så ja, 16.30 fredageftermiddag till kl 9.00 lördagmorgon.
Skönt att de är sovande jour iallafall så man får sova lite.

Nu måste jag fixa, annars kommer jag aldrig i säng.
Godnatt o ha en bra fredagkväll mina vänner.



Kommentarer
Postat av: mammi

fin bild på de 2 bästaste ;)

2011-02-11 @ 09:45:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback