Helg o helg.... 2011-12-11

Haft en helg med full rulle hela tiden känns de som.

I fredags blev de hem efter jobbet o käka pizza hos mamma.
Kollade idol-finalen o såklart vann Amanda Fondell, svinglad :)
Blippade mellan idol-finalen o damhandbollsmatchen, Sverige - Danmark.
Men som jag anade så förlorade Sverige mot Danmark, med 20-19.
Så nu får Sverige spela 8-delsfinal på måndag mot Frankrike.
Vilket jag har en känsla i magen att även de kommer gå åt skogen.
Med tanke på att Sverige förlorat både mot Kroatien o Danmark med 1 boll.
Hellre o förlora med 10 mål än 1 mål, för de känns som o snubbla på mållinjen.
Efter allt tv-tittande åkte jag hem till min lilla lya, hann inte mer än hem.
Sen bar de iväg o hämta lillasyster o hennes vän som varit på inflyttningsfest.
Sen sov syster hos mig, kollade film å slocknade som två ljus.

Lördag, upp vid 12-tiden, kolla klart på filmen som vi inte tittade klart på.
Hem till mamma o äta frukost, blev en snabbvisit i de nya huset med.
De börjar bli riktigt nice, kakel är på plats o tapeterna i nya köket med.
Därefter blev de å kolla idol-finalen IGEN, med lillasyster som missade de.
Lika spännande då som i fredags även att jag visste vem som vann.
Sen fixade vi oss o begav oss till Oskarshamn, fikade hos min jobbkompis Sara.
Nybakta lussebullar va fan inte fy skam alltså :)
Blev där ett par timmar sen åkte vi hem igen.
Mamma bjöd på mat, kycklingfilé å potatisgratäng.
Härj härj härj o rastlösa som vi systrarna Lilja har en tendens till o va ibland.
Vi tog bilen o åkte till Rockneby, till kusin o moster med familj.
Sen bar de av hemåt igen, släppte av lillasyster hemma hos mamma.

Å nu sitter jag här själv, hemma i min egna lya.
Fyfan så skönt, känns som jag inte hunnit o andas i helgen.
Även att jag trivts med folkets närvaro så är de skönt o få va själv.
Imorgon är de söndag, eller ja, idag, eftersom klockan är lite efter 01.00.
Då blir de o tvätta o bara ta de lugnt o coola ner.
Hoppas på att de blir skitväder o regnar eller något.
Så de blir extra mysigt o få ligga i soffan med raggsockor o kolla film.
Baggemannen kommer hem imorgon också, saknar min lilla plutt.

Nu får de nog bli o sällskapa sängen lite.
Puss




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback