Helt slut....... 2011-08-23

Ligger i min sköna, underbara soffa i mjukis o slappar.
Sjukt skönt o bara ligga här o inte göra någonting alls.

Jobbet gick bra idag, flöt på lika bra som vanligt.
Men jag har varit så sjuuukt trött !! Knappt sovit något inatt.
Vilket inte är särskilt ovanligt.
Va orolig att jag inte skulle vakna också.
Ny telefon o nytt alarm, vem vet om jag gjorde rätt.
Men tydligen eftersom de plinga o jag gick upp.
Hatar fan den där inre stressen och oron som uppstår.

Mamma kom förbi efter jobbet, vi åkte o kolla tv.
Har en tjock-tv nu som jag haft sen jag bodde hemma.
Den fungerade kanon tills för ett par månader sen.
Så jag har inte kollat på tv på flera månader, surt!
Men när jag kom hem idag, fungerade den, FELFRITT!
Hur stora är oddsen?  Va ju o kolla på en annan tjock-tv för 150 kr.
Skönt o ha något iallafall, tills den dagen jag köper platt-tv.
Känns som att jag är den enda som INTE har de, men men.

Men Simpsons på tv nu iallafall, o jag älskar de.
Snart kommer väl Family Guy också, even better :)
Hoppas tvn inte strejkar, då dör jag eller något.
Hämtar den andra tvn imorgon, så den gamla kan hålla igång liiite till.

Satt idag förresten o kollade i mina hälso-appar jag laddat ner.
Känner mig så proffsig nu, haha, vilken mupp jag är!
O jag ska faktiskt börja äta FIBERGRÖT varje morgon.
Man står sig länge o de verkar faktiskt jäkligt gutt.

---

1 portion

1 DL Fiberhavregryn
1 MSK Vetekli
1/2 TSK Linfrö
2 1/2 DL Vatten
1 KRM Salt

Sen kokar man upp de i en gryta.
O när de är klart toppar man de med keso o nötter.
Självklart kan man ju ha annat om man föredrar de.
Men eftersom jag älskar keso o de är nyttigt.
Plus nötterna på de, eller kanske blåbär o hallon.
Svingutt o dessutom mättande o nyttigt.

---

Handbollsträning ikväll, får se om jag har ork att pallra mig ner dit.
Igårkväll fick jag sån cp-ångest över att jag inte tränade.
Så vi får väl se, annars blir de en springtur ikväll.

Nu ska jag fortsätta kolla Simpsons :)
Tja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback