Då va de igång :).... 2011-08-17

Jaha, hade ställt klockan på 9.30 idag, o trodde jag skulle gå upp.
Ha, trodde jag ja. Snoozade o snoozade o steg upp kl 12.
Jag borde skämmas, så mycket jag hade o göra.
Stress o kalabalik av allt som vanligt när jag är sist ute.
Jag hann iallafall med o göra 7 portioner spagetti o köttfärsås.
Hann även o röja undan disken o dra ett varv med dammsugaren.

Sen bar de iväg till jobbet, de är ångest, men samtidigt skönt.
För nu känns de lite som de där med rutin är påväg tillbaka.
O dom som känner mig vet ju att jag gillar rutin i livet.
Gillar inte när saker o ting ändras eller när de blir avbrott.
Fast jag ska inte klaga, semestern gjorde mig gott.

Fick veta idag också att vi ska jobba toyota imorgon, alltså övertid.
Så istället för o sluta vid 23.12 så slutar vi vid 00.12.
Kanske inte så kul tänker ni, men de innebär övertidspengar eller en komptimme.
O i början tog jag alltid övertid i pengar, tänkte de är ju kanon.
Men komp har jag lärt mig med tiden är mycket bättre.
Då kan jag t.ex. ta ledigt en timme o ändå få betalt.
Precis som om jag vore på jobbet o jobbade.
O eftersom de inte händer så ofta att vi får jobba över.
Så får man passa på o ta timmarna i komp.
För de är alltid bra o ha några timmar utifall något händer.
Eller om man bara känner för o ta ledigt o göra något annat en dag.

Men jag är ju sjuk i huvudet egentligen, för jag brukar ställa upp frivilligt.
T.ex. om andra skiftet behöver folk så brukar jag antingen gå in tidigare.
D.v.s om vi jobbar eftermiddag så kanske jag går in vid 13 istället för 15.12.
Då får jag övertid där, eller om jag jobbar förmiddag o jobbar kvar någon extra timme.
Eller kanske ett helt pass till, de har aldrig hänt, bara enstaka timmar.
Men de lönar sig, o de ser bra ut hos cheferna också om man ställer upp.

---

Kom hem från jobbet, skulle sprungit igår.
Men gick in till grannen istället o va social.
Idag tänkte jag att "Vafan komigen nu din lata helvete!"
Så träningskläderna låg i hallen så de va bara o svira om.
Sen snöra på sig löpardojjerna sen ut i mörkret.
Rundan va mellan 2-3 km, vet inte exakt.
Men de kändes riktigt skönt o jag hoppas jag somnar gott.
Har ju lite problem o sova om kvällarna vilket straffar sig dagen efter.
O inatt måste jag verkligen sova med tanke på övertiden imorgon.

Nahe, nu ska ja trycka i mig min sista knäckemacka med makrill.
Sen ska ja ta min Baggeman o hoppa i säng.

Gooooodnatt! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback