Äntligen! :D.... 2011-08-23

Dagen på jobbet har flytit på bra.
Konstigt nog går dagveckorna snabbare.
Men de klagar jag inte på, skönt o få komma hem.

Men nackdelen med att jobba förmiddag är att jag inte orkar ett skit när jag kommer hem.
Som idag, jag skulle hem o plocka lite o sen bege mig ner till sporthallen o träna handboll.
Men istället åkte jag hem till mamma, som jag brukar göra när jag är stressad inombords.
Jag la mig i soffan, o slumrade som en stock, som vanligt o låg där i 2 timmar.
Vaknade vid 21 o trodde klockan va mitt i natten, men så skönt det var.
Tror jag ska kolla upp min syn också, för jag har ständig huvudvärk.
Eller så är de bara att huvudet bråkar med mig, känns som migrän är på ingång hela tiden.
Så jag äter förebyggande tabletter hela tiden, svårt o komma hem på jobbet pga samåkning osv.

Fick min iphone idag, kolla i brevlådan o de av tomt.
Usch så besviken jag blev, men så såg jag en liten lapp.
Så jag hann inte mer än o lämna allt i lägenheten o svischa åt mig bilnycklarna.
Sen bar de av mot Konsum o hämta paketet som va så efterlängtat.
O de stod i beskrivningen att de skulle va en liten repa på baksidan av telefonen.
Bullshit, den är ju i princip helt jävla splirrans ny, inte en repa någonstans.
Så jag är mer nöjd än vad jag trodde att jag skulle bli faktiskt.
Fick 4 skal på köpet och 2 plast-skydd till skärmen med.
Så lillasyster har hjälpt mig o fixa telefonen idag.
Sen har jag suttit o laddat hem massa appar.
Varför har jag inte skaffat en iphone tidigare för?
Som jag varit emot skiten o nu älskar jag den.
Å jag har inte ens haft telefonen i 1 dag :)

Men en app som jag kommer använda mycket, "Shape Up".
Man skriver in sin vikt o längd o allt såntdär.
Sen hur lång tid man vill ha sin viktnedgång.
Sen skriver man in exakt vad man äter o vid vilka tider.
Så räknar den ut ungefärliga kalorier.
Dock har jag ganska bra koll på de där.
Så de stämmer på ett ungefär.
Men ganska kul o sitta o pilla med.
Dock ska jag absolut INTE äta lika mkt som jag gjort idag.
Fyfan, höll på o spy när jag såg allt jag tryckt i mig.
Minns jag gjorde de för länge sen, skrev ner ALLT jag åt.
O på en dag blev de ganska mycket o när man kollar allt.
Då skulle man i princip kunna skippa mer än hälften alltså.
Som en dag som denna saknar jag verkligen mina 3 påsar, 3 gånger om dagen.

Nu är de dags att sova, även att jag inte är trött.
Men jag vet hur trött jag är imorgon bitti när klockan ringer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback