Please say...... 2010-10-20

Ibland önskar man att vissa saker var självklara å att man slapp tänka på allt.
Något som gör mig sjukt frustrerad är allt som har med jobb o pengar att göra.
Framförallt pengar.. ÅH!

Jobbar man inte får man inga pengar.
Får man inga pengar så kan man inte betala hyra/räkningar osv.
Betalar man inte sina räkningar så blir allt bara skit.
Stress, stress å press, press..

Idag har jag iallafall jobbat på dagiset Blåklockan.
Ett ställe jag var på jämt å som jag älskar lika mkt nu.
Jag tackar ja till de tider jag får, eftersom jag är timvikarie.
Lite pengar blir de, lite räkningar kan betalas. Jösses!

Det var inte såhär jag trodde de va att bli vuxen iallafall.
Å så sant som det är sagt, jag vill föralltid vara barn.
Jag avundas de små liven på de olika dagisen jag är på.
Dom lever i nuet, inget o tänka på o har allting serverat på silverfat.

Tack för idag
... Molly!

Christel Alsos - Please Say <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback