Inte lugnt ett dugg.... 2010-12-03

Idag har de inte varit en lugn stund ett dugg.
Jag sov HEMMA inatt, alltså i mammas å deras hus.
Somnade som en stock i soffan, så de blev så.
Gick upp halv 8 o skottade åt lillasyster o sen tog jag bilen hem.
Bytte om o fräscha till mig, sen drog jag till jobbet, Eken 9 - 13.

Direkt efter Eken skulle jag tydligen vara på Lammet också.
Men mitt i allt kom jag på att jag inte lämnat in lönelapparna.
Så fick fara till en chef hit o en chef dit o lämna in.
Superviktigt, sista dagen idag, annars får jag min decemberlön i januari.
Å vem vill de??? Inte jag iallafall...

Rally till Lammet, jobbade till 17.00 sen begav jag mig hem, igen.
Fixade mig lite snabbt å bytte kläder o sminka mig.
Gick bort till Eken där en kollega skulle hämta upp mig.
Ikväll va de ju såklart dags för julbord för all personal.
Mycket trevligt, men va dock inget sånt julbord jag trott.
Det bjöds på potatisgratäng och rödkålssallad, de slank ner.
Därefter lite kaffe o pepparkaka sen bar de av hemåt igen.

Snökaos, typ dimma, man såg ingenting.
JAG ÄR SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ SNÖN NU!!!!
Hann hem o packa upp allt ur Ullareds-påsarna.
Ställa saker o ting på plats o så.
Sen ringde Sofie, fick hämta henne, köra hem henne.
Väl hemma, skotta lite o sen käka lite och så.
Märkte jag blev trött i soffan, så tog bilen hem till mig, igen.
Sitter i min lya nu, svintrött. Sjukt!
Så ska tvätta bort de hemska sminket sen sova.





Imorgon är de fredag, längtat.
Jobb, fix o fest.

Tjingaling å godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback